Thomas Rydberg

Du är ljuset i mitt liv. Den jag drömmer om. Den jag håller kär. Du betyder så otroligt mycket för mig. Jag tycker så himla mycket om dig. Vill alltid vara med dig. Älskar dig

tisdag 16 mars 2010

Tittat på "Bröllopsfotografen" och "Alvin och Gänget 2"

Bröllopsfotografen var ännu en värmlands film i stil med Smala Sussi fast inte riktigt lika "dålig" humår enligt min menning. Den var helt ok att titta på faktiskt. Sedan har jag sett på Alvin och Gänget 2 en riktigt bra film. Kul att titta på tecknat även om man snart är 22 år gamal. Det spelar ingen roll hur gamal jag blir så kommer jag alltid titta på bra tecknade filmer. Hehe.. Såg på Kung Fu Panda med Jamie, Jerry, Thomas och Jonas i söndags också en riktigt bra och väldigt rolig teckand film. Eller rättare sagt det är ju animerade filmer nu för tiden och inte riktigt tecknade.
Nu får det nog bli till att titta på ett avsnitt av NCIS innan jag lägger mig. Jag är ju en riktigt natt människa vilket ni ser på vilken tid jag lägger upp detta inlägg i bloggen. Inte alltid roligt att vara natt människa, men känns som man kan slappna av mer på nätterna. Tar sig tid att sitta i lugn och ro och titta film eller spela spel på nätet eller nåt annat kul vid datan eller tven. Bara höra tystnaden eller ljudet av tv/film eller vad jag nu ser/lyssnar på. Mörkret ger det en extra rofyld mysig stämning.
Skulle jag vara en författare så skulle det deffenetivt vara nu som jag skulle sitta och skriva mina romaner, för det är det jag skulle skriva, kriminal romaner är mina favoriter att läsa och skulle nog även bli att skriva. Vem vet, kanske skulle ta och börja skriva en roman. Jag skulle nog kunna få till något rätt okej att läsa, om jag bara tog mig tid att skriva.
Har börjat känna mig lite mer kreaktiv de senaste dagarna. Igår såg jag högskolans annons i tidningen om gratis utbildningar. Tanken slog mig både igår när jag läste det och idag när jag fundera på det, om jag kanske skulle ta någon kvälls eller dag kurs, eller kanske på distans. Ska nog gå in på högskolans hemsida imorgon och utforska det lite mer och se vad som krävs för att gå någon eller några av deras kurser.
Ja, nu ser ni vilket skrivande jag kan göra i lugn och ro, så här in på natten. Jag skrev bra noveller/korta berättelser i skolan. En del av dem riktigt hämska, för att vara allt mellan 9-12 år, när vi skrev som mest i skolan. Även på högstadiet skrev jag hämska berättelser. Vet inte riktigt varför jag tycker om just det hämska som kriminal serier/romaner och skräck filmer, men det är väl mystiken i det hela, att inte veta vad som händer, att hela tiden ha oron eller rädslan i de man ser eller läser, gör det hela mer ingripande och spännande som en adrenalin kick.
Jag älskade att åka de långa bussturerna till pappa när jag var liten, eller långa turerna till praktiken på alingsås tidning. Då hade jag en halv timma till en timma på mig att läsa mina böcker. Mesta dels läste jag Henning Mankells böcker om Wallander, älskar de böckerna, jag ville aldrig sluta läsa dem, bara önskade att sidorna skulle bli längra och boken tjockare. Henning Mankell är en författare jag verkligen beundrar, jag levde mig in i böckerna och var som en åskådare som föjde varenda steg de tog i handligen. Arnaldur Indriadsson är en islänsk författare, som jag också kunde sträck läsa i timmar.
Ne, nu får jag nog runda av det här för denna gång. Det blev mycket mer än vad jag trodde eller hade tänkt skriva. Go natt på er alla läsare, som tagit sig igenom denna text eller bara skummat igenom den och nu läser den sista meningen och det sista ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar